Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Avdelningen Äpplet

Inne på Äpplet går de äldre barnen som är 4 och 5 år. Vi arbetar projektinriktat "Titta Nära- Naturvetenskap" med fokusområdet utifrån barnens intresse kring småkryp samt odling och återväxt.

Projektrum på avdelningen Äpplet. Projektrum på avdelningen Äpplet. Foto: Elisabeth Quell

Under dagen delar vi in barnen i mindre grupper och utforskar tillsammans med dem, både inomhus och utomhus.

Vi arbetar skolförberedande och fokuserar mycket på att barnen ska bli självständiga och klara av mycket själva. Detta stärker även barnens självkänsla och att kunna lita på sin egen förmåga. Tillsammans med barnen arbetar vi aktivt med att skapa ett positivt och omtänksamt klimat där alla uppmuntras till empati och trivsam samvaro. Alla ska känna sig viktiga och behövda.

Senast uppdaterad: 7 september 2018