Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Avdelningen Druvan

Inne på avdelning Druvan går barn i åldrarna 1–3 år. Vi arbetar projektinriktat och utefter barnens behov och intressen.

Vad gör träden på dagarna? Text på vägg Foto: Jannice Jarpe

Vårt fokusområde befinner sig mitt ifrågan "Vad gör träden på dagarna?". Under dagen delar vi in barnen i mindre grupper och utforskar tillsammans med dem, både inomhus och utomhus.

Haninge kommun har ett gemensamt projekt "Vär(l)den av möten". Vi vill arbeta vidare från projektet "bygga drömvär(l)den" genom att följa barnens upptäckter, tankar och intressen kring vad träden gör på dagarna och samtidigt ge barnen en förförståelse för att det finns rörelser överallt runt omkring oss, inte bara den vi utför med kroppen. Barnens intresse  är det som styr vår verksamhet på avdelningen. Vi ritar, dramatiserar och skapar i lera och återvinnings- och naturmaterial.

Druvan är Trummans stängningsavdelning.

Senast uppdaterad: 9 november 2021