Hej! Du använder en gammal webbläsare

Avdelningen Päronet

Inne på Päronet går de äldre barnen som är 4 och 5 år. Vi arbetar projektinriktat med insekternas viktiga roll i naturen samt odling och återväxt där vi utgår från barnens intressen och behov.

Barnkonstverk. Barnkonstverk. Foto: Elisabeth Quell

Vi utmanar barnens kreativitet och fantasi genom att skapa med hjälp av olika material och tekniker. Under dagen delar vi in barnen i mindre grupper och utforskar tillsammans med dem, både inomhus och utomhus.

Vi arbetar skolförberedande och fokuserar mycket på att barnen ska bli självständiga och klara av mycket själva. Detta stärker även barnens självkänsla och att kunna lita på sin egen förmåga.

Senast uppdaterad: 7 september 2018