Hej! Du använder en gammal webbläsare

Avdelningen Mandarinen

Inne på Mandarinen går de yngre barnen 1–3 år. Vi arbetar projektinriktat och utefter barnens behov och intressen.

Välkommen till oss på Mandarinen!

På Mandarinen är miljöerna och materialen anpassade efter barn i åldrarna 1–3 år.

Miljöerna är föränderliga och erbjuder material som stimulerar och inspirerar till utforskande och lärande. Vi önskar att de sätter barnens fantasi i gungning och uppmuntrar till kreativitet, nyfikenhet, lek och vänskap. Vi undersöker och provar på att lera, måla, rita, bygga, dansa och vi rör oss mellan de analoga och digitala uttryckssätten.

Trummans fokusområde i projektet är” natur genom våra sinnen”.  På Mandarinen följer vi de olika årstiderna och plockar in material från naturen som vi kan utforska tillsammans med olika kreativa material som exempelvis lera, färg och återbruksmaterial. Vi lär oss genom hela kroppen och tar hjälp av alla våra olika sinnen då vi utforskar tillsammans.

Ni når oss på telefon 08-606 83 02

Senast uppdaterad: 24 maj 2024